Spring naar bijdragen

Ga Je Weleens Naar Een Geocaching Event?


Geoman

Poll - Ga je weleens naar een Geocaching Event?  

75 leden hebben gestemd

  1. 1. Poll - Ga je weleens naar een Geocaching Event?

    • Ja, meer dan 5 keer per jaar
      11
    • Ja, 3-5 keer per jaar
      7
    • Ja, 1-2 keer per jaar
      10
    • Ja, soms
      28
    • Nee
      19
    • Nee, Wat is een Geocaching Event?
      0


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Gaan we niet doen. Het met z'n allen met een druppel aan de neus over een tafel gebogen staan turen naar geocoins vinden wij geen bezigheid waar je niet zonder zou kunnen. En het in haastige spoed en in ganzenpas bezoeken van net uitgekomen caches lijkt ons ook geen genoegen. Die doen we later wel in een rustiger tempo en zonder gehijg in de nek. Cola drinken onder een plastic zeiltje en moeten aanhoren dat geocachers voor 98 procent uit #zukkels bestaan trekt ons ook niet aan en voor het zoeken naar nieuwe sociale contacten hebben we gelukkig geen events nodig. Ook al niet als ik de hele dag moet aanhoren welke cache ik toch beslist gedaan moet hebben om mijn verdere leven in redelijkheid te kunnen vervolgen..... Kortom, niets voor ons, maar als anderen makkelijk over de hierboven genoemde bezwaren kunnen heenstappen, dan zullen ze er vast een gezellige tijd aan overhouden! En daar gaat het om. Geocaching is voor elck wat wils....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, hoe zal ik dit omschrijven. Geocaching is opzich een individuele bezigheid. Sterker nog, tijdens tochtjes kom ik geregeld mensen tegen die niet eens een gesprek durven te beginnen terwijl het overduidelijk is dat ik aan het cachen ben. Ik snap dat gedrag niet en breek het ijs dan maar. Ik bijt niet hoor, we doen beide aan dit domme spelletje toch?

Of je staat bij een wegpunt en je ziet verderop twee mensen (vermeend) verscholen staan tussen de bomen, tot ik wegga. Ik blijf dan nog even een boterhammetje eten, wat drinken en loop na een half uur op ze af. Soms zijn geocachers zo contactgestoord... :)

Af en toe kom ik wel eens een paar mensen tegen die een goed gesprek kunnen en willen voeren. Dat is leuk. Maar ik vrees dat ik me op een event niet op mijn plek ga voelen.

Ik ga liever wandelen en contact maken (met de natuur).

Let op... dit is slechts mijn mening.

bewerkt door Barry
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen events meer voor mij. Wel kom ik heel vaak teams in het veld tegen. Dat zijn toch ook een soort mini-events. Afgelopen zondag ook weer twee keer. Terwijl de caches die ik bezoek verder maar weinig bezocht worden, over het algemeen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In onze beginjaren hebben we regelmatig een event bezocht.

Een aantal GME's in Naarden, dat werd ons op een gegeven moment een beetje te massaal maar vooral de eerste twee waren erg gezellig.

Het 'Wie durft' event dat nog steeds met stip bovenaan staat als het om gekke dingen gaat die je als geocacher kunt doen: wie gaat er nou in januari een strekdam op, tot boven de knieën in het water, alleen om aan het eind van die dam een plastic dinosaurus uit een emmertje te halen??

ZddP's en GOTHeo's van Vinnie1, telkens een dagvullende zwerftocht waarbij je de Zondagskrant of de Allerhande nodig had!

Woudlopers Avond Events in Belgisch Limburg, ongeëvenaard!

Enkele Cito's in de buurt.

 

Bijna zonder uitzondering hebben we ons prima vermaakt op die events. Het waren ook nooit simpele meet&greets, die variant spreekt mij minder aan. Flashmobs, ooit één keer aan meegedaan, conclusie is dat het niet echt mijn ding is.

 

Samenvattend kan ik zeggen, events waarbij je echt iets doet - dus een lange tocht, of werken in de natuur - vind ik hartstikke leuk. Nog steeds! Lekker bezig zijn, en echt je hebt heel makkelijk aanspraak.

Onze ervaring met buitenlandse events is niet groot, eigenlijk alleen de Woudlopers Avond Events. Ik vermoed dat die in de buitencategorie vallen, ze zijn niet te vergelijken met andere events. Zoveel moeite die er in de WPs is gestoken, de énorme aantallen WPs en opdrachten ... maar ook de Nederlandse events waaraan wij hebben meegedaan waren meestal erg goed verzorgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga regelmatig naar events en ik vind dat in de regel heel erg leuk.

Wat je doet op een event hangt helemaal van jezelf af.
Ik discover nooit trackables en neem ook geen trackables mee naar een event, al ben ik een groot fan van geocoins.
Ik ga ook niet achter alle nieuw uitgekomen caches aan en gelukkig hoeft dat ook helemaal niet.
Als het zo uitkomt dan ondernemen we wat met een willekeurig ontstaan groepje om de spieren te strekken, maar meestal niet.


Op ieder event zijn geocachers te vinden die graag een praatje maken en ik klets dan ook regelmatig heel wat af, waarbij de beleefde geocaching avonturen een favoriet onderwerp van gesprek zijn.
Persoonlijk vind ik de diverse meet &greets, de wat kleinere events en/of de events met een thema erg gezellig, maar af en toe bezoek ik ook een mega event.
Zo heb ik op de geocoinfests in Keulen en Praag veel plezier gehad, geocachers ontmoet die uit de hele wereld kwamen, waaronder ook een aantal waarmee ik al talloze malen had gemaild.

In de organisatie van events zie ik niet veel verschil tussen het buitenland en Nederland.


Op heel veel events worden nieuwe caches uitgebracht, anderen doen het met de bestaande caches en/of hebben zelf een themaspel of picknick o.i.d.
Het laatste type event heeft mijn voorkeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Ja, soms"

 

We gaan eigenlijk alleen naar Cito's ( werken voor en in de natuur ), zelden naar andere events. Wij cachen/wandelen voor onze rust en hebben liever zo min mogelijk 'toeters en bellers' om ons heen. Ook hebben we weinig met tb's en coins, dus dat is ook geen reden ( voor ons ) om naar een event te gaan.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Kikkers bezoeken enkele keren per jaar een Event.

Ook heeft Kikkertje weleens een Eventje georganiseerd.

Misschien is het een idee om alvast 25 april in de agenda te zetten?

Dit vertellen we natuurlijk alleen aan de regelmatige CITO gangers van het forum, want er zal die dag ook een vuilniszak of 300 vast gehouden (moeten)worden.

 

Veel plezier met geocaching :) en misschien tot ziens, in een kustplaats in Noord Holland.

 

Barny en Sivota, jullie kunnen alvast een plaatsje reserveren hoor!

 

MMJJT is dol op persoonlijke berichtjes, dus voor meer informatie kunnen jullie bij dit team terecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het spijt me kikker, CITO events zijn de enige events waar ik standaard niet aan deelneem.

Dat komt omdat daar natuurlijk gewerkt gaat worden en ik daar, met de beperkingen van mijn spierziekte, in het geheel niets aan kan bijdragen.

Dat doe ik dan weer niet, ergens rond gaan hangen terwijl ik er niets kan, zowel voor CITO als voor een spel of andere lichamelijke activiteit waarmee ik niet "uit de voeten" kan.

Veel te confronterend, want erbij zijn maakt alleen maar dat ik graag mee wil doen.

 

Ik kom kikker echter vast nog wel eens ergens tegen, 2015 is nog jong... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga wel naar events, soms een paar keer achter elkaar en dan weer een tijdje niet. Met buitenlandse events heb ik nog geen ervaring.

Wat mij betreft is het heel wisselend of ik het leuk vind, hangt af van het thema en of ik mensen ken.

Ik ben het wel een beetje met mineraal eens, je moet er een beetje in komen. Dat heeft niet per se met beginner zijn te maken, soms ben je op een event waar mensen elkaar kennen en kom je er niet echt tussen. Dat ligt natuurlijk net zo goed aan mij als aan de anderen. Wanneer ik in mijn eigen cacheomgeving naar een event ga, heb ik gewoonlijk aanspraak genoeg en dan leer je ook steeds meer mensen kennen.

Het leukste vind ik events met een thema, bijvoorbeeld samen knutselen en puzzelen aan caches, een (nieuwe) cache lopen of zoals afgelopen weekend allemaal iets lekkers meebrengen en opeten.

Ik heb ook een paar keer meegedaan aan een flash mob en daar waren er een paar bij die ik ook echt leuk vond.

Soms moet je een beetje geluk hebben.

 

Het allerleukste vind ik tot nu toe wel het tegenkomen van teams in het veld. Vaak ontstaat er dan een leuk gesprekje en soms leidt dat ertoe dat ik een speciaal een cache van dat team ga bezoeken, of af en toe een mail stuur, of dat we samen optrekken en een terrasje pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Sivota,

 

Dit Event is ook voor jou toegankelijk. Ik hoop je dan ook te zien op 25 april in deze mooie kustplaats. René van de Kikkers en team MMJJT zijn aan het overleggen met de gemeente Den Helder.

 

Ik zou zeggen: houd de nieuwe Events vooral in de gaten. Misschien komt de pagina pas op 11 april on-line. Eerst nog creëren en daarna de review nog.

 

Er wordt keihard gewerkt, evenals in huize MMJJT en in de gemeente Hollands Kroon. Kikker,Sonja van de Kikkers en mevrouw Bosman zitten achter de Service Balie.

 

Iedereen is hierbij van harte welkom. Voor de eerste 150 teams is er waarschijnlijk een kleinigheidje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een stammtisch event! Super gezellig. Mijn cachevriendinnetje en ik organiseren dit 1x per jaar in het Arnhemse. Erg gezellige praat en ja veel bekenden. Toch komen er ook telkens nieuwe caches voorbij die met open armen opgevangen worden. Het helpt dat wij als organisatie BOA's dragen (beetje gek mag op z'n tijd) waardoor het voor nieuwelingen gemakkelijker is contact te maken.. Je hebt een aanspreekpunt. Tenminste.. die illusie hebben wij.

Wij genieten in ieder geval

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...