Spring naar bijdragen

Dubbel Loggen


KePaSaLi

Aanbevolen berichten

Als je logt met je mobiele telefoon op locatie overkwam het ons pas dat we per ongeluk dubbel op enter hadden geklikt en de cache dus 2 keer gelogd hadden. Toen ik dat thuis ontdekte heb ik die dubbele natuurlijk verwijderd maar volgens mij had hij hem niet dubbel geteld. Oftewel: de dubbele log telde als 1. Dat lijkt me ook de beste oplossing.

Maar vandaag overkwam het ons weer maar nu zag ik dat hij WEL als 2 keer is gelogd. Dus onze teller is met 2 opgehoogd in plaats van 1. Dat lijkt mij niet de bedoeling!! Ik heb de dubbele natuurlijk snel weggehaald maar dit is toch wel heel raar. Zo kun je per ongeluk of express je totaaltelling wel heel snel lekker ophogen. Is er een bug in de software? Hij lijkt mij dat de unieke cache code (de GC code) zodanig herkend meot worden dat een GC code maar 1 keer bij een gebruiker kan worden gelogd.

Hoe kan dit???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je kunt al sinds het ontstaan van de website geocaching.com een enkele cache meermalen loggen. Dit wordt onder andere gebruikt om bv oude movable caches (zoals Kiekeboe) meervoudig te kunnen loggen.

In amerkia worden ook vaak tijdelijke eventcaches gelogd op de 'event-cache' zelf, zodat een event soms 20 keer of meer gelogd wordt.

Groundspeak heeft al meermalen aangegeven het meervoudig loggen niet te willen blokkeren.

Je zult dus gewoon zelf in de gaten moeten houden dat je de logjes enkelvoudig doet :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ik heb hier ook een vraag over.

Ik heb ergens en cache dubbel gelogd, want er staat bijv: 2500 finds op 2499 distinctive.

 

Maar....hoe vind ik terug welke het is (zonder gebruik te maken van GSAK)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier ook een vraag over.

Ik heb ergens en cache dubbel gelogd, want er staat bijv: 2500 finds op 2499 distinctive.

 

Maar....hoe vind ik terug welke het is (zonder gebruik te maken van GSAK)

Ja, zo heb ik er ook een paar volgens de statistieken vermeld op je .com profiel.

Ik zou ook wel willen weten of dat dubbele logs zijn of iets anders......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe doe je het dan met GSAK?

Ik heb er ook één dubbel gelogd, maar kan hem ook niet vinden :blush:

 

Gebruik het View menu, add remove columns.

Je krijgt dan een lijst, en vink daar de "found count" aan.

Nu heb je per cache een regel met het aantal keer dat je hem hebt gevonden.

bewerkt door GeSi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een methode om dubbele found logs te vinden zonder gebruik te maken van PQ's is de volgende:

 

- Ga op gc.com naar "Your Profile" (http://www.geocaching.com/my/)

- Kies voor "Show all logs for Geocaches"

- Kies voor "Found it"

 

Je krijgt dan een totaaloverzicht van al je gevonden caches op één pagina.

Kopieer en plak deze naar excel (via Plakken speciaal --> Tekst).

Sorteer de rijen op cachenaam (kolom D). Daarna kun je met een beetje Excel-handigheid de dubbele entry er zo uitvissen (bijvoorbeeld met een draaitabel of met voorwaardelijke opmaak). Of gewoon met het blote oog natuurlijk ;-).

 

Opmerking:

Op langzame PC's duurt het opbouwen van de pagina en het kopiëren naar Excel vrij lang als je veel caches hebt gevonden.

 

Edit:

Directe link naar al je gevonden caches: http://www.geocaching.com/my/logs.aspx?s=1&lt=2

bewerkt door Team Geo-cachet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super, al 1 dubbele event log en dubbele webcam (met 4 jaar verschil....) eruit gevist. Want ook Attended en webcam photo taken moet je controleren.

 

EDIT: het kan ook zijn dat je een paar keer een vermiste TB in de reeds lang gearchiveerde Graveyard hebt "gelogd".

Dan heb je ook enkele malen dezelfde cache gelogd!

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:offtopic:

Maar het was toch nooit de bedoeling om deze cache als gevonden te loggen. Alleen een note was toegestaan, waarmee de de coin/TB in de cache dropte. Dus een dubbele foundlog bij deze cache zou onmogelijk moeten zijn, een enkele foundlog ook!

 

Ik bedoel dus de Graveyard cache waar prof X het over heeft... link

bewerkt door Malyenki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:offtopic:

Maar het was toch nooit de bedoeling om deze cache als gevonden te loggen. Alleen een note was toegestaan, waarmee de de coin/TB in de cache dropte. Dus een dubbele foundlog bij deze cache zou onmogelijk moeten zijn, een enkele foundlog ook!

 

Ik bedoel dus de Graveyard cache waar prof X het over heeft... link

 

 

heeel heeeel lang geleden mocht je 'm als found loggen als troost voor je vermiste TB....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...