Spring naar bijdragen

Welke Rugzak Voor Het Cachen?


Dutchie-WbD

Aanbevolen berichten

Wij hebben onze zaken in de rugzak in 2 grote plastic bakken zitten. In elke plastic bak zitten weer 2 broodtrommels in verschillende kleuren, de rode voor de EHBO, een blauwe voor TB's coins, een voor hulpmiddelen en een voor pennen, papier etc.

 

Op deze manier is de boel overzichtelijk en het gewicht wat beter verdeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik gebruik voor dagjes uit, cachen en op vakantie een goedkope Postman bag.

Gekocht voor nog geen €20,- op de Bazaar in Beverwijk.

Heel veel verschillende vakken en vakjes, al dan niet afsluitbaar met rits, klittenband of kunststof sluiters.

Ik heb deze tas twee jaar geleden gekocht om eens een andere tas te proberen dan mijn trouwe rugtas en hij bevalt mij prima.

Als 'ie versleten is (maar dat is 'ie nog lang niet) ga ik op zoek naar eenzelfde tas, maar dan van een goed merk, Eastpack of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je geen lange dag op pad gaat en niet heel veel te sjouwen hebt, is een klein fietsrugzakje voor eten en drinken voldoende. Pennen etc. kun je simpel in de vele zakken van een vissers/fotografenjack kwijt. Vroeger, toen we nog fotografeerden, zeulden we alles (statief, rijstbalen om statief stabiel te houden, camera's en objectieven, eten en thermoskannen) mee in een rugzak zoals de Duitse soldaten die in de bergen gebruikten. Die rugzakken hadden geen vakindeling, maar waren onverslijtbaar. Inmiddels kan een van ons geen rugzak meer (ver)dragen, want hoe het ding ook wordt afgesteld, het gaat na een schouderontsteking niet meer: gevoelloze vingers en onderarm, en die ellende is niet met wat uurtjes rust, fysiotherapie of oefeningen weg. Vandaar de keuze voor een Jack met veel vakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien dat zo'n 'Cargo broek' (zo'n broek met overal zakken) misschien handig is ?

Telefoon Gpsr pennen en uitdraaien en wat nog meer stop je daar prima in weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

hier 2 x een deuter.

eentje voor de korte wandelingen van 30 liter en voor de lange dag vullende tochten eentje van 70 liter.

ruimtes voor de camelbag is echt een must voor mij en dus bij allebei aan wezig.

en ook belangrijk is het frame tussen de rug en de rugzak alleen een net is niet afdoende tegen zweet

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enkele linkjes werken niet, ontwikkelingen gaan natuurlijk door, maar heeft iemand goede ervaring met een schoudertas voor geocaching? Maxpedition werd al genoemd, maar is er meer ?

Dat geloof je toch zelf niet hoop ik :bag:

Bekijk de filmpjes maar eens op de maxpedition site.

 

Als je de filmpjes goed bekijkt begrijp je dat er geen leven is zonder een tas van hun. :wistling:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik val wat laat binnen en de OP heeft zijn rugzak al gekocht. Maar goed. Ik loop al weer een jaar met een Rush 12 van 5.11. Dit is een semi militaire rugzak.

http://www.511tactical.com/rush-12-backpack.html

 

Ik heb 'm ook tijdens de vierdaagse gedragen. Bevalt goed.

Hij heeft geen zweetnet. Zoals al werd op gemerkt verplaats dat het gewicht verder van je af wat je stabiliteit verminderd en je op lange tochten eerder last krijgt van je rug.

 

Hij is groot maar niet te. Hij is zeer stevig wat voor een rugzak van mij wel belangrijk is. Ik wil nog wel eens crosscountry gaan.

Wat hem voor mij extra aantrekkelijk maakt zijn de geweldige hoeveelheid vakjes die hij heeft waardoor niet al je spullen in een grote zak bij elkaar ligt en je je het schompes zoekt als je iets wilt hebben.

Hij heeft een Molle systeem dus ik kan hen ook gebruiken wanneer ik ga kamperen en cachen met een overnachting. Het Molle systeem is een modulair systeem dat je in staat stelt extra vakken aan je rugzak te koppelen.

 

Ik neem op cachetochten bewust altijd te veel mee. Ervaring heeft me geleerd dat je went aan het gewicht. En doordat ik altijd met een volle rugzak loopt, vind ik het geen probleem om, wanneer het echt nodig is en ik in de bergen wandel, extra reserve kleren etc mee te nemen. Ik ben niet anders gewend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...