Spring naar bijdragen

De Hint: Moet De Co De Hint Ook Als Hint Gebruiken Of Niet?


Peetee

  

51 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet een hint altijd aanwezig zijn?

    • Och nee, van mij hoeft dat niet zo nodig ... Een cache kan in veel gevallen best zonder hint.
      19
    • Ja, een hint hoort bij een cache en moet me een goed bruikbare aanwijzing geven over de vindplek.
      29
    • Een tradi kan best zonder, maar de listing van de andere soorten MOET een bruikbare hint bevatten.
      3


Aanbevolen berichten

 

Geocachen heeft voor ons weinig met zoeken te maken, de weg er naar toe, daar doen we het voor. Het vinden van de cache is een extraatje.

......Zoveel verschil ik niet in zienswijze......

 

Inderdaad. Maar 'zoeken' vind ik alleen noodzakelijk, omdat anders de cache open-en-bloot zou liggen. Meer dan het camoufleren van de cache, vind ik niet nodig.

 

 

......Als jij na een mooie wandeling de cache niet vindt, kom je dus niet terug om de cache alsnog te vinden? Ik vind dat dan wel een teleurstelling. Dan wil ik hem vinden ook. Fantasieloze locaties kom ik nooit meer voor terug.

Nee, ik loop zelden een multi 2 keer. Dat is hetzelfde als, dat ik altijd probeer de terugweg via een andere weg te lopen. De enkele keer dat ik een multi nog een keer loop, is omdat het een echt prachtige wandeling is of omdat ik er toevallig in de buurt ben.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

barny, on 29 Apr 2015 - 21:46, said:snapback.png

Geocachen is geen zoek spelletje maar een vind spelletje

Waarom denk je dat?

 

je logt toch een found it en niet gezocht it

maar als je je een beetje interesseert in de geschiedenis van het spelletje dan had je kunnen weten dat geocache's eigenlijk bewaarplakken zijn waar de reizigers van vroeger tijd hun bezittingen bewaarde voor later gebruik of algemeen gebruik, (ruilen) zie het als de hutjes in de bergen waar je kan schuilen bij slecht weer,

later kwam letterboxing een boxs geplaatst op een mooi plekje met een mooie wandeling er naar toe daar was de cache een bewaardoos met een stempel die de bezoekers konden gebruiken.

en toen eenmaal de satellieten vrij werden gegeven kwam dit spelletje om de hoek kijken als het moderne letterboxing,

de cache (bewaarplaats) moest verborgen zijn omdat anders niet geocachers de cache zouden kunnen vinden, met alle nare gevolgen van dien, daarom werde de cache's verborgen op zo een manier dat de geocacher de cache wel ontdekte maar een nietswetende voorbijganger niet,

dus daarom gaat het niet om het verstoppen van de cache maar het verbergen van de cache :)

dat was geocaching ook hoofdzakelijk de eerste 5 jaar een boxs op een mooi plekje met of zonder een aardige wandeling er bij, kon op dat mooie plekje tevallig geen cache dan maakte men een off-zet dat je eerst bij het mooie plekje een tag kon vinden en die je naar de cache leidde

het ging toen om de plek en om de cache, waar ook toen nog mensen eerlijk ruilde, niet allemaal maar de meeste wel.

toen het geoverval in 2005 inging, en sinds 2008-09 in een vrije val raakte om de laatste paar jaar de nieuwe lichting geoprutsers helemaal de weg kwijt te zijn lijkt het er steeds meer op dat men door de verberg methode elkaar zit te ergeren, iets wat leid tot sloopgedrag en vernielingen van de omgeving, iets wat wereldwijd van geocaching behoort af te staan, het kokercultuur is gewoon geworden de desinteresse van zowel de meeste plaasters als zo ook de vinders is zorgwekkend, hoe gelaten en commentaarloos men de grootse rotzooi logt heb ik nooit begrepen, sommige zijn zelfs blij dat ze een beschimmeld votje hebben gevonden

 

Barny

bewerkt door barny
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

net ook weer iets leuks...sta je ergens te zoeken, bekijk je de hint, blijkt daar een link naar een online jigsaw puzzeltje in te staan met de tekst "spoilerfoto"...

tja daar kun je op locatie veel mee.... :S

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met Barny ben ik het eens dat Geocachen in veel gevallen is verworden tot een zoekspel. Ik vind het leuk met een gps een doosje te vinden op een bijzondere plek met een verhaal erbij. Dat lijkt bij veel caches maar bijzaak te zijn geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

net ook weer iets leuks...sta je ergens te zoeken, bekijk je de hint, blijkt daar een link naar een online jigsaw puzzeltje in te staan met de tekst "spoilerfoto"...

tja daar kun je op locatie veel mee.... :S

 

Dat is mij ook meerdere keren gebeurd. Maar goed, dan kan het toch ook wel weer een uitdaging zijn om de cache dan toch te vinden. Daarnaast heb je tegenwoordig natuurlijk nog het voordeel van de smartphone. Dan kun je met wat geluk daarop nog de spoilerfoto opzoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een redelijk nieuwe smartphone (Sony Xperia Z2), maar daarop werken die puzzelsites toch ok niet hoor...

daarnaast is het natuurlijk ook geen doen om op zo'n klein schermpje een legpuzzel op te gaan lossen als het wel zou werken

als je alleen met een gpsr in het veld staat kun je het natuurlijk sowieso vergeten als je zo'n hint krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet bekennen dat ik de encrypte hints flauwekul vind.
Is er iemand die de hints niet direct bekijkt, maar pas wanneer men de cache niet kan vinden?
De hints horen in de beschrijving thuis.
Daarom heb ik er enkele keren misbruik van gemaakt. Ja, inderdaad met flauwekul.

 

Died noemde: "Die heb je onderhand genoeg gehad. Nou vooruit dan: onder die ene." Overigens is dit wel een hint, want veel mensen zoeken onder twee bomen, terwijl zij onder één boom moeten zoeken.

Maar ook echte flauwekul, omdat ik hints flauwekul vind. Bij mijn cache Snert: "Erwtensoep smaakt het hele jaar door, dus eigenlijk is de cache niet seizoensgebonden al is de soep wel gebonden."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Od wat leuk dat jij ook een Snertcache hebt.

 

Soepstampsmul event was je op het lijf geschreven!

 

Sorry voor off topic.

On topic: ik probeer het geregeld zonder hint (altijd eigenlijk) maar als ik de cache niet heel snel (binnen enkele minuten) vind, pak ik de hint erbij. Heel irritant als dan blijkt dat er essentiële info in staat. Zoals een keer: inbussleutel nr 5 nodig. Daar sta je dan (o nee ander draadje).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn hints bij Wijze Lessen bezondig ik mij wel aan enige breedsprakigheid. Een euvel waar ik anders nooit last van heb, maar hé, het is mijn eerste cache, dus wat wil je. Bij Oogjes dicht... ben ik al meer ter zake.

 

Hints lees ik altijd, omdat de co daar vaak informatie in heeft staan die eigenlijk in de listing thuishoort. Liever zou ik ze niet lezen, want ik doe graag lang met een multi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met grote regelmaat kijk ik pas bij de hint als ik de cache niet vlot genoeg kan vinden of de plek zo slecht is gekozen dat de kans groot is dat ik de cache niet kan vinden met mijn ogen

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In plaats van er op aan te dringen op het plaatsen van een uitgebreide hint is het beter, volgens mij, om nieuwe cache eigenaren te stimuleren goed in te meten. als de cache inderdaad op het nulpunt ligt is er meestal geen hint nodig.

Inmeten wordt tegenwoordig vaak gedaan met google-map waar dan bijvoorbeeld een bankje te zien is en als hint "er onder" Zo hoeft het voor mij niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou trouwens niet weten waarom er geen telefoonnummer als hulplijn gegeven mag worden, bij een Multi waar ook kinderen meelopen is niets zo teleurstellend voor die kinderen als zij de cache niet kunnen vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk je niet dat het eveneens een teleurstelling zal zijn als de hulplijn niet beschikbaar is op het moment dat je hem/haar nodig hebt?

Ik heb overigens nooit moeite gehad om aan kinderen uit te leggen dat je de cache ook niet kon vinden.

Sterker nog, die hadden de hele middag met takken gesleept, naar salamanders gekeken en in en over sloten gesprongen en o ja, dan was er ook nog een schat te vinden.

Het ligt er maar aan waar je het accent op legt tijdens zo'n tocht(je) en daarvoor hoef ik geen telefoonnummer...

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Sowieso geen hint als het podium nog niet verdeeld is, later is een hint soms wel handig. Helemaal als de verstopplaats wat lastig is.

Helaas heb je ook geocachers die de hint al gebruiken voordat ze beginnen met zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...