Spring naar bijdragen

Ga Je Weleens Naar Een Geocaching Event?


Geoman

Poll - Ga je weleens naar een Geocaching Event?  

75 leden hebben gestemd

  1. 1. Poll - Ga je weleens naar een Geocaching Event?

    • Ja, meer dan 5 keer per jaar
      11
    • Ja, 3-5 keer per jaar
      7
    • Ja, 1-2 keer per jaar
      10
    • Ja, soms
      28
    • Nee
      19
    • Nee, Wat is een Geocaching Event?
      0


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Wel een paar keer Events bezocht.

Op zich is het wel grappig als je wat staat te kletsen en je 'eindelijk' ziet wie er achter een naam schuil gaat.

Een aantal Cachers uit eigen omgeving ken je dan bv ook al omdat je die nog wel eens tegenkomt 'in de buurt'.

 

Vaak is er iets van een geoshop, wat ook wel eens leuk is om al het spul in echt te zien.

Dat heeft toch wat meer voorkeur dan een plaatje online.

 

Verder ervaringen uitwissen, verhalen, ideeën en soms wat hints.

 

Meestal Caches in de omgeving ingeladen, en als het zo uitkomt kwa route/plan pakken we gelijk wat nieuwe mee.

Maar zowiezo geen race om plaats 1,2 of 3, want dat mag de rest doen.

(en lukt toch niet)

 

Cito tot nu toe nog maar 1x gedaan, vond het op zich wel heel leuk om te doen.

Dagje 'werken' in de natuur, het geeft toch wel enigszins voldoening, zeker als het mooi gebied is of waar je vaker Caches hebt gedaan.

 

Ook een paar x van die kleine 'meet en greet' achtige events gedaan, das gewoon gezellie, dat wordt altijd gekoppeld dan aan een dagje Cachen daar in de omgeving met het eventje als tussenstop.

 

Buitenlandse Event nog niet ervaren...... wie weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:)Died: dankjewel voor de Boa tip! Ik realiseer me dat ik nogmaals door wil vliegen naar de BIg Bazar!

 

Leuk! Let it happens op 28 februari 2015.........

 

Alle geocachers rondom het Noordzeekanaal, krijgen nu vast een rolberoerte van mijn taalgebruik. Sorry NN zullen we hier op 14 maart dit jaar verder over praten? Kikkertje wil je die dag namelijk graag op koffie trakteren....

 

TOP! Op14 maart aanstaande, hebben we weer een Event met alleen maar vrienden.

 

Man, man man.....Het is mooi, maar verder vertel ik niets meer over de propvolle agenda...

 

Ant: Graag tot 28 februari aanstaande. Zoek maar een cache van rond de vijf kilometer, die lang genoeg is om een hele dag te willen lachen.

 

Dank jullie wel alvast.

 

Geocaching is voor ons een hobby. Er zijn belangrijkere zaken in het leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op twee event's geweest. Eerste was leuk, was net bezig met geocachen, niet al te veel mensen en mooi opgezet.(ong 70 pers) Werd wel aangesproken door iemand die haar tb-rugzak aanbod om te loggen, had geen idee waarom dit werd gedaan dus ook niet gedaan. De tweede, en tevens voor mij ook de allerlaatste, leek meer op, tja hoe zal ik het omschrijven, massahysterie.(ong 170 pers) Mensen die zich trappelend verzamelen rond een tafel om TB's te loggen, iets wat ik in het veld veelal aan me voorbij laat gaan, en het raar vinden dat je hier niet aan mee doet.

 

Om daarna, alsof we in een carnavalsstoet lopen, achter elkaar aan nieuwe caches gaan zoeken waarbij op het nulpunt door volwassen mannen kinderen aan de kant worden geduwd want misschien zit er nog een FTF in. En een multi lopen had ook weinig met zoeken te maken, het was volg de stoet.

 

Ik was er met mn neefje en die vatte de dag aan het eind het beste samen "ik ga veel liever met z'n tweeën geocachen ome Tonny!" Wijze woorden waar ik me volledig bij aan kon sluiten.

 

Lof voor degene die ze organiseren, er gaat vast veel tijd in gaan zitten.Ieder zijn ding, het mijne is het niet.

bewerkt door neus
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ligt heel erg aan het soort event dat je bezoekt en hoe je er zelf in staat. Er zijn events genoeg (hoewel je er goed naar moet zoeken) waarbij geen nieuwe caches worden aangeboden en als die wel worden aangeboden kun je er altijd voor kiezen daar niet aan mee te doen. Helaas is er op de eventlocatie dan meestal niemand meer te vinden.

Verder is het eventorganisatoren zelf ook wel eens een doorn in het oog dat mensen als idioten alles wat ze zien willen discoveren. Voor mij heeft het niets met een event te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben al lang niet meer naar een event geweest. Een aantal keer naar het woudlopers event toen dat nog was. Het leukste event voor mij tot nu toe was een event in Engeland tijdens de vakantie. Als buitenlander krijg je dan wel makkelijk contact met de lokalen. In maart heb ik een training in Idaho Falls. Toevallig is daar dan ook een event (ter ere van pi-dag 14 maart, 3-14), eens kijken hoe de amerikanen cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga niet vaak naar een event, maar heb er wel een keer of wat eentje bezocht. Het liefst ga ik naar events die niet heel erg druk bezocht worden. Er even een uurtje rondkijken vind ik dan nog wel leuk, maar het file-cachen zoals je dat soms wel ziet kan me niet zo bekoren. Nee, dan ga ik liever naar de wat kleinschaliger events waar je rustig enkele mensen kunt ontmoeten.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eén van onze kinderen ging onlangs naar Australie op familiebezoek in combinatie met een vakantie. Hij wilde een paar mystery caches doen, maar kwam er niet helemaal uit en benaderde dus de cache-eigenaar. Ze raakten in gesprek en de co stelde voor een event te regelen in verband met zijn komst naar Australie. Zo gezegd zo gedaan. Er werd een lokatie in Adelaide afgehuurd door de plaatselijke cacherscommunity en onze zoon was het middelpunt! Hij heeft een heerlijke middag gehad en er ook nog eens veel van opgestoken.... Zo kan het ook natuurlijk en dan is zo'n event prachtig.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Gaan we niet doen. Het met z'n allen met een druppel aan de neus over een tafel gebogen staan turen naar geocoins vinden wij geen bezigheid waar je niet zonder zou kunnen. En het in haastige spoed en in ganzenpas bezoeken van net uitgekomen caches lijkt ons ook geen genoegen. Die doen we later wel in een rustiger tempo en zonder gehijg in de nek. Cola drinken onder een plastic zeiltje en moeten aanhoren dat geocachers voor 98 procent uit #zukkels bestaan trekt ons ook niet aan en voor het zoeken naar nieuwe sociale contacten hebben we gelukkig geen events nodig. Ook al niet als ik de hele dag moet aanhoren welke cache ik toch beslist gedaan moet hebben om mijn verdere leven in redelijkheid te kunnen vervolgen..... Kortom, niets voor ons, maar als anderen makkelijk over de hierboven genoemde bezwaren kunnen heenstappen, dan zullen ze er vast een gezellige tijd aan overhouden! En daar gaat het om. Geocaching is voor elck wat wils....

Ik was van plan om a.s. zaterdag naar het event in Hoorn te gaan, maar als ik dit lees, herken ik daar toch wel een hoop in. Misschien toch maar thuis blijven en urenlang die onoplosbare mysterypuzzel vanachter mijn pc proberen te ontrafelen (waarvan ik de oplossing op het event waarschijnlijk in mijn schoot geworpen zou krijgen) :no:

 

even later: Nee, ik ga lekker wel. Niet voor het cachen, maar inderdaad om wat bekenden te ontmoeten bij een lekker bakkie. Dit keer gelukkig niet onder een zeiltje en geen druppel aan mijn neus :thumbsup:

bewerkt door no-name
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ALS ik zaterdag in dat prachtige multifunctionele accommodatie naar binnen mag als economische denkende geocacher en ik klaar ben met de @HCEgoudjacht dan zal ik mijn geld zeker ook spenderen aan de aanwezige sponsoren en mij culinair laten verwennen in het gezellige Grand Café

word mij echter de toegang ontzegt omdat ik mij niet laat labelen als een koe, mij als vrijdenker niet laat ringeloren dan zal ik mijn geld wel besteden aan de middenstand in de buurt.

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...