Spring naar bijdragen

Nieuwe Caches


Aanbevolen berichten

Nee, webscraping is niet toegestaan bij Groundspeak.

 

Oké, dat is mij niet bekend. Het is mij ook niet bekend welke afspraken .nl heeft met Groundspeak. Ik zal Geoman eens polsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik lees dat soort dingen als: de info op de site is van mij en van mij alleen. wel handig bij legal issues.

 

vrijvertaald: bij normaal gebruik geen probleem maar ga je een schaduw site opzetten heb je geen toestemming

 

tenslotte doet je webbrowser ook een vorm van scraping ;)

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, en Google (maar ook de andere zoekmachines) doet dat natuurlijk op héél grote schaal ...

 

Wat ik me zou kunnen voorstellen is dus de belasting van hun systemen, en daarom snap ik het stoppen van de API niet. Want ze verspreiden hun inhoud op allerlei andere manieren, zoals twitter, mail en PQ's. En vergeet natuurlijk de API niet, waarmee ook schaduw sites worden opgezet en overeind gehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

nadat Groundspeak steeds meer hun beginzelen verkwanselen gaat nu Geocaching.NL ook de nobele gedachtengoed door de plee storten,,,,

lekker dat

 

Die snap ik niet. Volgens mij kun je hooguit zeggen dat .nl probeert mee te gaan met de nieuwe mogelijkheden die het internet biedt.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

geocaching.nl had altijd de nobele en juiste idee dat geocaching geen wedstrijd is

en daarom kon je hier ook geen ranglijsten vinden van die onzin

door nu de nieuw uitgekomen cache's te twitteren moedig je de cache en cachers onterende renwedstrijd juist aan

iets wat in de 15 jaar dat deze site bestaat nooit is voorgekomen terwijl de mogelijkheden daarvoor al lang waren

 

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Barny,

 

Het CITO bij ons was echt geen ren- of vliegwerk wedstrijd hoor! Je had rustig langs mogen komen om koffie te drinken.

Jammer dat we elkaar niet hebben getroffen.

 

Groetjes

Kikker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het deels eens met Barny.

Aanmoedigen tot een 'wedstrijd' lijkt me niet de bedoeling, maar ik kan me niet voorstellen dat dit het doel is van .nl.

Bovendien hebben degenen die voor de FTF's gaan al lang andere mogelijkheden voor snelle informatie. Waarschijnlijk slapen zij bovenop hun mobieltje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het deels eens met Barny.

Aanmoedigen tot een 'wedstrijd' lijkt me niet de bedoeling, maar ik kan me niet voorstellen dat dit het doel is van .nl.

Bovendien hebben degenen die voor de FTF's gaan al lang andere mogelijkheden voor snelle informatie. Waarschijnlijk slapen zij bovenop hun mobieltje.

 

Ik ben het ook goeddeels eens met Barny; in de zin dat het geen wedstrijd is. Ik ben zelf een liefhebber van de mooie natuurwandelingen. En dan heb je ruime keus: een mooie multi, een reeks tradi's of een trail: het maakt mij niet uit wat welke vorm me een mooie middag bezorgt.

 

Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren. En inderdaad, er is een categorie cachers die 's nachts zowat bovenop hun mobieltje liggen, getuige o.a. deze log. En eerlijk gezegd: mijn zegen hebben ze. Zo beleeft Iedereen op zijn eigen manier plezier aan het spelletje. De mogelijkheden zijn er, dus waarom zou je ze niet gebruiken?

 

Maar oproepen tot een geocachingrace? Nee, dat zal nooit de bedoeling van .nl zijn. Tenminste, dat kan ik me niet voorstellen. :no:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zie ik dat ook helemaal niet. Iemand, die er een race van wil maken, zal dat sowieso wel doen, met of zonder geocaching.nl. En diegenen, die geen zin hebben in TFT's, nachtelijk geren en gedoe en weet ik veel wat, zullen door geocaching.nl niet van de ene op de andere dag worden overtuigd om dat wél te gaan doen. Onnodige angst dus van Barny.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zie ik dat ook helemaal niet. Iemand, die er een race van wil maken, zal dat sowieso wel doen, met of zonder geocaching.nl. En diegenen, die geen zin hebben in TFT's, nachtelijk geren en gedoe en weet ik veel wat, zullen door geocaching.nl niet van de ene op de andere dag worden overtuigd om dat wél te gaan doen. Onnodige angst dus van Barny.

 

Mensen jagen altijd projecties achterna. Ik durf daarom met 100% zekerheid te zeggen dat jijzelf twitteraar bent. Bijna allemaal mensen met narcistische trekjes en prestatiedrang.

 

Ik vind de ontwikkeling van geocaching.nl minder goed. Hoe minder nadruk op prestatie en snelheid in onze hobby, des te beter. Anders kunnen we sowieso een munzee-achtig fenomeen verwachten binnen een paar jaar. Veel mensen gaan goed met de natuur om, maar de paar die het niet doen verpesten het voor iedereen. Aan de andere kant, wat maakt het allemaal uit? Iedereen weet het hier toch beter dan de ander en als je hier het merendeel niet in de bek praat, wordt je berichtje gewoon nog eens verwijderd!

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...