Spring naar bijdragen

Batterij Laders


hesselannema

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

even een vraagje

 

zijn er mensen die de Voltcraft batterijlader IPC-1L of iets vergelijkbaar hebben en hiermee zo goed als dode oplaadbare batterijen weer tot leven hebben gewekt?

 

We hebben namelijk een stuk of 16 oplaadbare batterijen liggen die zo goed als dood zijn en vroegen ons af of die dingen echt weer gaan werken als je ze door dat apparaat heenhaalt.

 

Ik heb nu 2 IPC- laders en -1 en een 1L type en ben zeer tevreden erover. Mijn duracel batterijen waren ook onbetrouwbaar maar doen het nu weer goed. Binnenkort ga ik de eneloop,s gebruiken heb daar hooggespannen verwachtingen over.

bewerkt door tjitte
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het voordeel van die Eneloop batterijen?

Het grote voordeel is dat ze niet snel leeglopen. "gewone" nimh batterijen lopen leeg als ze ongebruikt in je kast liggen, soms zelfs in 14 dagen. Eneloops niet, althans veel minder.

 

Er is een draadje over: batterijen

 

edit; draadje toegevoegd

bewerkt door Wad-Seekers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

had er inderdaad ook naar gekeken en werd er ook nog door iemand op gewezen via de telefoon. Maar we hebben hier in huis al 24 tot 30 oplaadbare batterijen en als die het bijna allemaal weer gaan doen dan heb ik er meer als genoeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sinds zaterdag een powerex mh-c9000.

Ik heb deze net gevuld met 4 batterijen waarvan de snellader "zegt" dat ze niet meer te laden zijn.

Met de programma stand "beak inn" kunnen batterijen worden gevormd.

Een lang programma dat tot 37 uur kan duren.

Ik ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik hem met die lader van conrad ipc1 goede ervaringen met "dode" batterijen. Soms wil het nog wel eens voorkomen dat ook deze lader een foutmelding geeft. Ben er achter gekomen dat als je de batterijen dan eerst even een paar minuten in een oude lader stopt ze wel weer worden geslikt door de lader!

Dus ja, veel "dode" batterijen zijn weer tot leven te wekken. Enig nadeel, een cyclus duurt soms bijna drie dagen!

 

Nog een leuk iets, tijd terug vond ik dat mijn colorado wel erg snel leeg was. Bleek gewoon van dat ene setje batterijen er één defect te zijn. Was ik nooit achter gekomen als ik de oude lader had gebruikt. De nieuwe lader gaf het wel aan, even door de cyclus heen en het werkt gewoon weer!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had tot voor kort ook setjes. Alle baterijen voorzien van datum en serieletters.

Nu, met de nieuwe lader, laat ik die setjes los.

De lader geeft de capaciteit na het laden aan. En ik sorteer nu op die capaciteit. Zodat batterijen met dezelfde "inhoud" een nieuwe set vormen.

Ik heb nu aparte doosjes voor 1400, 1500, 1600, en zo verder tot 2500 mah.

De lader adviseert om setjes van maximaal 5% verschil te maken maar dan krijg je wel erg veel doosjes, met een lastige onderverdeling.

Een verschil van 100 mah vond ik praktisch en geeft maximaal 7% verschil (bij 1400-1500) tot 4% (bij 2400-2500).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds gisteren ook eigenaar van een: PowerEx Maha C9000

Lijkt mij een goede lader ook voor het onderhoud van mijn batterijen.

 

Tot nu toe ben ik er achter dat 2x AAA echt kapot zijn.

 

Nu 4x batterijen in de lader en bezig met Refresh & Analyze.

2x 2050MAH daarvan laad ik ze met 0.5C ofterwijl 1000ma en ontlaad ik ze met 0.1C 200ma

2x 1300MAH daarvan laad ik ze met 0.5C ofterwijl 700ma en ontlaad ik ze met 0.1C 100ma

 

Als het goed is moeten dit goede instellingen zijn voor deze batterijen.

 

Ook heb ik gelijk een paar doosjes besteld waar de batterijen in kunnen.

1x setje AAA Eneloop batterijen

3x setje AA Eneloop batterijen

 

Ben benieuwd wat het gaat worden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net werd er weer over doosje gesproken.. Jordan Dental sticks. Het doosje op onder staande foto. Deze doosjes zijn heel goed als batterij doosje te gebruiken. Er passen echter maar 2 batterijen in. Maar ze blijven er wel mooi in zitten. Ook al is het schanier van het doosje stuk. Dankzij het onverslijtbare sluit meganisme.

181970_f_317ad493e25915e6f01930cd5321b355.jpg

 

ps Doosje is ook goed als kleine cache te gebruiken. Plaats hiervoor een krachtige platte magneet in doosje. De helft van de ruimte blijft nu nog over voor een mooi plat logboekje. Een boekje van watervast papier verdient de voorkeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...