Spring naar bijdragen

We Gaan Weer Buiten Spelen


barny

Aanbevolen berichten


Mijn bijdrage aan het lekker buiten-zijn van de geocache community,




...........................


​Barny

bewerkt door Peetee
Linkje verwijderd i.v.m. overtreden forumregel 7.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Peetee en Barny willen jullie helpen?

 

Ik krijg geen link als ik *********** aanklik

 

Alvast bedankt :) Samen komen jullie vast en zeker uit "dit probleem"

 

Liefs

Kikkertje :kiss:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal :gossip:

 

Peetee: Bij leven en welzijn hebben Barny en de Kikkers een meet-and-greet moment. Dan zal ik vragen wat "hij" (Barny) er precies mee bedoelt.

 

Kom je naar het café?

 

Er is koffie, thee en voor de kids limonade en slagroomtaart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap niet waarom het publiceren van oplossingen van mysteries bijdraagt aan het 'we gaan weer buiten spelen'. Mijn ervaring is dat cachers met toegang tot databases vooral met de auto van oppikker naar oppikker rijden, zoveel mogelijk puntjes op een dag scoren en de 'belevenissen' van die dag oppennen in een batchlog. Dat kan toch niet je bedoeling zijn?

Mag ik er van uit gaan dat je alleen de coördinaten van caches hebt gepubliceerd die voldoen aan jouw kwaliteitscriteria? Mooie plek, minimaal formaat Small en zeker niet op privéterrein?

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peetee: Bij leven en welzijn hebben Barny en de Kikkers een meet-and-greet moment. Dan zal ik vragen wat "hij" (Barny) er precies mee bedoelt.

 

Ik ben benieuwd. :)

 

 

 

Ik neem aan dat Peetee een antwoord kan vinden op je vraag

 

Ik denk dat de vraag aan Barny bedoeld is. Dus dat wacht ik maar even af. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat er Geocachers zijn die hele lijsten met Corrected Coördinates ( CC - databases ) bijhouden en uitwisselen, dat wist ik. Iedereen ( binnen de regels ) zijn spelletje, zal ik maar zeggen. Maar dat deze CC data nu publiek wordt gemaakt, vindt ik wat anders.

 

Binnen de Geocaching regels, zijn veel soorten 'spelletjes' mogelijk. Dat er dan ook mensen zijn die andermans caches niet leuk vinden, is ook goed mogelijk. Maar om dan de antwoorden van die caches openbaar te maken, vind ik toch veel te ver gaan.

Ook ik heb natuurlijk ( veel ) caches, die ik niet kan en/of wil oplossen of waarvan ik de hersenkronkel van de C-O helemaal niet begrijp en daardoor geen idee heb hoe ik de opgave moet oplossen. Maar hiervoor heb ik een andere oplossing: de Ignore bak.

Houd je hobby leuk en plaats een cache, zodra je er aan gaat ergeren, gewoon in de ignore bak. Opgelost !

Ps. En als iemand dan 'vies' is van andermans caches, dan lijkt mij het loggen daarvan toch het laatste wat ze zou doen. Toch ??

bewerkt door Linkalovers
  • Top! 7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

huhhh? Hoe rijm ik dit met het echte geocachen? En discoveren zonder de tb's te zien is toch voor.....?

 

ik weet niet hoe jij het rijmt met het echte geocachen, ik weet wel hoe ik het rijmt

 

een geocache is een doos op een mooie/interessante plek, een puzzel weerhoud mensen er van om naar die plek te gaan en de geocache te bezoeken, nu kunnen ook mensen die niet voor kernfysicus gestudeerd hebben ook de plek en geocache bezoeken

 

 

Ik snap niet waarom het publiceren van oplossingen van mysteries bijdraagt aan het 'we gaan weer buiten spelen'. Mijn ervaring is dat cachers met toegang tot databases vooral met de auto van oppikker naar oppikker rijden, zoveel mogelijk puntjes op een dag scoren en de 'belevenissen' van die dag oppennen in een batchlog. Dat kan toch niet je bedoeling zijn?

Mag ik er van uit gaan dat je alleen de coördinaten van caches hebt gepubliceerd die voldoen aan jouw kwaliteitscriteria? Mooie plek, minimaal formaat Small en zeker niet op privéterrein?

 

 

die groep die jij hier naar voren haalt die hebben allang database's met alle oplossingen er in, zowel van de puzzels, multy's en oplossingen van aarde prutsdingen

 

die mensen hebben geen interesse in deze lijst met nummers omdat ze die al hebben en ze moeten alle coords handmatig invoeren, dus de gestreste slopende veel logers, de graaiers met veel founds achter hun naam, de stumpers die 10, 20 40, of zelfs nog meer potjes per dag afraggen die sneuaards hebben niets aan deze lijst

 

dat is anders met een echte geocacher of een beginnende geocacher, die bezoekt op hun gemakje 1 of 2 cache's op de dag en kan dan ook een eindcoord bezoeken en genieten van een puzzelcache of de omgeving

 

 

 

Dat er Geocachers zijn die hele lijsten met Corrected Coördinates ( CC - databases ) bijhouden en uitwisselen, dat wist ik. Iedereen ( binnen de regels ) zijn spelletje, zal ik maar zeggen. Maar dat deze CC data nu publiek wordt gemaakt, vindt ik wat anders.

(KNIP)

: de Ignore bak.

Houd je hobby leuk en plaats een cache, zodra je er aan gaat ergeren, gewoon in de ignore bak. Opgelost !

Ps. En als iemand dan 'vies' is van andermans caches, dan lijkt mij het loggen daarvan toch het laatste wat ze zou doen. Toch ??

 

 

 

ik heb de database van Puzzels eindcoords openbaar gemaakt omdat juist de echte en vooral de beginnende geocacher die niet heeft, zo worden hun al die mooie plekjes onthouden waar een Puzzel zou kunnen liggen.

 

ook kan je kijken of de plek wel is waar je als geocacher wil zijn, zonder dat je eerst de puzzel moet oplossen, zo snijd het mes aan twee kanten

 

de ingnore bak vind ik een struisvogel oplossing, er zijn (ook buiten geocachen) al te veel mensen die het onrecht in de wereld niet willen zien, ook met hun kop in het zand zitten

 

"vies zijn van andermans cache's?" die opmerking snap ik ook niet

Barny

 

Je hebt gelijk, Regenboog. Ik kan Barny's nieuwe site ook niet zo goed rijmen met zijn mening in dit draadje.

 

Zie bv. deze reactie, of deze.

 

daar gaat het over dat dit forum gebruikt werd door mensen die oplossingen vroegen voor vraagstukken van puzzelcache's

daar word je hier ongewild mee geconfronteerd, de oplossingen die ik aandraag moet je moedwillig naar op zoek gaan, of via de naam of via de GC code

maar nooit en te nimmer kom je ongewild achter de oplossing of eindcoord

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...