Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Er is een nieuwe Garmin topo kaart van NL, BE, LUX uit: TOPO Benelux PRO

Kostprijs: €140

 

542.jpg528.jpg

oude kaart (BE) nieuwe kaart (BE)

Oude Topo Benelux 2010 (BE)

https://www.dropbox.com/s/3hdnnubr72rlzy9/Topo%20Benelux%202010.png

 

Nieuwe Topo Benelux PRO (BE)

https://www.dropbox.com/s/xwplztrlieh49p5/Topo%20Belux%20Pro.png

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik gebruik nu gewoon openstreetmaps en die kosten geen 140 euro, en zijn detailleerd genoeg.

 

Dus waarom nog dit soort kaarten kopen???

En bovendien wel routeerbaar. Iets wat de garmin kaart niet kan. Ik kan mij ook niet voorstelleen dat iemand hiervan dan ook een geripte versie van zou willen hebben.

 

Osm is gewoon beter functioneler en gratis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is niet echt een voordeel. Het is maar, waar je voorkeur naar uitgaat. Ik heb beide kaarten (de Topo Benelux van Garmin en de Open Source kaarten) geprobeerd en ik vond de kaarten van Garmin iets gedetailleerder en wat overzichtelijker qua layout. Dat is een persoonlijke voorkeur. Beide producten zijn routeerbaar. En dus kun je ook in een bos zonder asfaltwegen de GPS een route laten bepalen via bospaadjes naar de cache of de uitspanning...

 

Nadeel van de Garmin kaarten vind ik, dat er geen straatnamen worden vermeld. Het kan wel eens prettig zijn, wanneer je uit een voor jou onbekend bosgebied komt en in een dorpje belandt om via een straatnaam je oriëntatie terug te vinden. Dat gaat dus bij Garmin wat moeilijker terwijl de OSM kaarten veelal wél straatnamen vermelden.

 

Feit is wel, dat je zonder geld uit te geven heel goed je pad kunt vinden met de Open Source Kaarten. Heb je het geld er wél voor over, dan heb je met de Garmin kaart een uitstekend produkt in handen, waar je weer jarenlang plezier van hebt. De keuze is aan de gebruiker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hadden een oude topo kaart die ons heel goed beviel en ik vond het flink wennen, maar nu zou ik de open fiets kaart niet meer willen missen.

Het zal er waarschijnlijk aan liggen waar je voorkeur naar uit gaat.

Als ik op de site van Waypoint lees, wordt als een voordeel voor de Garmin kaart genoemd dat er ook routes in staan (wandelingen etc). Maar ik zie ook staan dat wegen en fietspaden in Nederland minder actueel zijn dan van de open fiets map (reden is dat die wekelijks bijgehouden wordt).


Kaarten zijn voor watjes :D .

Dat kan wel zijn, maar ze zijn wel gemakkelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Diederikus, daar heb je wel gelijk in en het adrenalinegehalte, dat bij jou wordt opgewekt in een sinister bosje nabij Lelystad temidden van bramen- en vlierbesstruiken is doorgaans van een orgasmeachtig niveau, maar dat betekent ook, dat wat wij kaartgebruikers uitgeven aan materiaal om onze watterigheid aan te tonen door jou uitgegeven wordt aan pleisters, verbandmiddelen, paracetamol, jodium, diazepammetjes, reparatieopdrachten voor het herstel van broeken, hemden, sokken en schoenen alsmede heupflessen alcohol om na de vondst van de cache je hart weer tot rust te laten komen.

 

Na vier jaar kaartgebruik is ons uitgavepatroon dus ongeveer gelijk, tenzij jij na afloop van je tochten de inhoud van de heupflessen tot een extra reden hebt gepromoveerd om vaker te gaan cachen en dan gaan jouw kosten die van ons toch snel overstijgen....

 

Dus hou ik me vast aan de conclusie van Regenboogje.... "Het kan wel zijn, maar ze zijn wel gemakkelijk" maar ik voeg er wel aan toe, dat dit ook voor de heupflessen kan gelden.... :-)

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En kaarten zijn ook vrij handig als het nog maar 300 meter naar de stash is, maar vervolgens zit daar een ravijn tussen van 100 breed en 500 diep.

Had ik graag eerder geweten.

Daarna acuutbeen Vista HCX aangeschaft.

Het aantal ravijnen in de buurt van Lelystad en de aanliggende slikken en zompen is op de vingers van één hand te tellen. Veel ernstiger dan aan de verkeerde kant van een kanaal staan wordt het niet in Flevoland. Maar ik cache nog maar kort, en bij mijn eerste ravijn zal ik ongetwijfeld ook de aanschaf van andere middelen gaan overwegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...