Spring naar bijdragen

Zaklamp met groot vermogen


Kiddooz

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Conclusie: koop een goedkope hoofdlamp met LEDjes (Petzl, Black Diamond, enz) voor het schrijf- en loopwerk en een goeie MAGLITE 2D, 3D voor wanneer je het echte zoekwerk moet doen.

 

Wat zou zo'n Maglite 3D ongeveer moeten kosten?

 

En wat wordt bedoeld met een niet-oplaadbare zaklamp? Het is toch niet zo dat je 'm maar één keer kunt gebruiken? Of wordt bedoeld dat er batterijen in moeten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou een 3/4 leds hoofdlampje gedempt !!!! gebruiken om zo min mogelijk omgevingslicht te hebben. Dit is prettiger. Daarnaast een zware gerichte Maglite oplaadbare lamp (3d, 4d). Helaas gaan deze geen hele nacht mee, dus een reserve lamp op batterijen is ook aan te bevelen.

 

Wat ik sinds enkele dagen heb: een restlicht versterker/IR kijker (gna gna gna).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaklamp

Neem vooral een goede zaklamp mee op vakantie. Niet is ergerlijker dan een zaklamp die het niet doet, op het moment dat u hem nodig hebt.

LED-technologie is ideaal omdat LED-lampjes in tegenstelling tot gloeilampjes niet doorbranden. Perfect voor op vakantie, want waar haal je zo gauw een lampje voor jouw zaklamp vandaan als je midden in de rimboe zit? LED lampjes zijn er tegenwoordig tot 5 watt. 1 Watt is al voldoende om in het donker een pad te kunnen volgen. Een goede LED lamp is weliswaar vrij duur, maar hij gaat een leven lang mee. De LED lampen van Inova bieden naar onze mening de beste prijs-kwaliteitverhouding. Ze zijn waterbestendig en in praktijk zelfs goed waterdicht.

Wilt u het wat goedkoper, dan is de PrincetonTec Impact XL een optie. Deze lamp heeft een 1 Watt LED, en levert een krachtige bundel licht. Hij is waterdicht en gemaakt van slagvaste kunststof.

 

Wilt u daarentegen de absolute top, dan wordt het zonder twijfel een Surefire. ;) De U2 Ultra heeft een 5 Watt LED, en heeft een doormiddel van een draaibare ring, in zes standen verstelbare lichtopbrengst. Van extreem zuinig, tot super fel. Uiteraard is deze lamp volledig water dicht en levens lang gegarandeerd op materiaal- en fabrikage-fouten. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit met belangstelling het draadje te volgen  ;)

 

Hier kwam ik wat leuke informatie tegen:

 

http://www.knivesandtools.com/nl/ct/maglite.htm

 

Mooie plaatjes ook van de MagCharger! Alleen het vreemde vind ik persoonlijk dat ze voor zo'n best wel dure lamp nog NiCad batterijen gebruiken en geen NiMH accu's.

 

Die site had ik ook gevonden inmiddels. Je kunt daar het lichtresultaat van verschillende lampen o.a. op een afstand van 20 meter vergelijken aan de hand van fotootjes. Ik had van de week een Maglite 3D in handen, maar de verkoper wist me niets te vertellen over de lichtsterkte van de lamp dus heb ik hem terug gehangen.

Na wat gezoek op internet lijkt dit toch wel het betere werk.

Surefire vind ik erg duur.

Maglite4D is bij bovenstaande link 41 euro. Dat vind ik nog net acceptabel....

Vind net nog extra info over zaklampen

http://www.knivesandtools.com/nl/help/zaklampen.htm

bewerkt door Kiddooz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk, ik heb voor de liefhebber van nachtelijke dag caches ( doelend op de hoeveelheid licht) nog wel wat waterdichte duiklampen liggen.

Oplaadbaar halogeen, varieërend van 40- 80 W. met interne of externe accus.

Oh wel even een emmer ijswater meenemen om de lamp onderweg te kunnen koelen anders brand hij na 5 minuten stuk ( heb je wel lekkere warme handen) ;)

bewerkt door Crow & Éowyn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

rhgs  Vandaag, 00:03 Post #24 

Heeft iemand ervaring met de (merkloze?) halogeen zaklampen van CONRAD?

Zoeken op 'zaklamp'.

 

De helft goedkoper als Maglite.

 

This post has been edited by rhgs: Vandaag, 00:03

 

Waarschijnlijk net zo goed als de "Maglite". Het viel mij ook al op dat er direct gesproken werd over Maglites, terwijl er 100-den andere goeie staafzaklantaarns zijn, hoewel je vanaf 2D niet echt meer over een "zak"lamp praat :clap:

Zelf hebben we een led hoofdlamp van de Xenos, een zee van licht met drie ledjes of gewoon lopen met één ledje en nog een gewoon lampje erin voor een bundel; een 3D onbekend merk staaflamp die prima licht geeft uit de knakenbak van de GAMMA. En nog een (jawel daar is tie) mini Maglite, die we al tijden hebben voor het kamperen. En als het echt grof moet dan gaan we met een gaslamp de grotten in.

 

Overigens heeft meneer GAMMA ook hele fraaie metalen (alu) zaklampen die ook stukken goedkoper zijn. Ook kan je soms in je gewone zaklamp het lampje omwisselen voor een Xenon, krypton, halogeen of ledjes :thumbup:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels een Maglite 4D gekocht bij van Herwijnen in Zoetermeer voor 38,50.

Wilde ook gelijk voor het betere schoenenwerk gaan, maar mijn maat was niet meer voorradig. Verder ook een klein schuiflampje welke je om kunt hangen voor het lezen van de info bij deze cache voor maar 3,75.

Ik weet wel welke het lekkerste zaten, lederen Meindls.

bewerkt door Kiddooz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...