Spring naar bijdragen

Hoeveel Procent Van De Cachers Gebruikt Gsak


  

282 leden hebben gestemd

  1. 1. gebruik je GSAK



Aanbevolen berichten

Is er een optie om caches op een kaart te zien in GSAK? Tot nu tot zie ik steeds maar 1 cache (+add wp's) op het kaartje. Ik zou graag (net als op de .com site) de caches via een kaartje willen zien.

Er zijn diverse mogelijkheden om een kaartje te maken van de caches in je filter.

Als je MapSource hebt kun je een knop toevoegen aan de menubalk.

Klik op het MapSource-pictogram, en er wordt razendsnel een kaartje getoond van alle caches in het actieve filter.

Naar keuze met of zonder child waypoint.

 

Toevoegen knop:

- Rechter muisklik op de balk met pictogrammen.

- Kies "Customize Tool Buttons"

- Kies Categorie = Export en onder Available Buttons "MapSource".

 

Je kun ook één cache uit de lijst naar dat picogrammetje slepen om alleen die cache in MapSource te zien.

 

Idem voor OziExplorer.

 

O ja, ik ben een echte fan van GSAK. Niet alleen door de uitgebreide selectiemogelijkheden, maar zeker ook omdat daarin de complete cache-administratie vastgelegd kan worden (eigen kanttekeningen, oplossingen puzzels, extra eigen child waypoints, etc). En met beschikbare macro's worden Geo d'Ors en GCvotes ook toegevoegd en getoond in de overzichtslijst.

 

Ik weet het, je kunt ook zonder, maar ik zou ook zonder afwasmachine kunnen ;-).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

GSAK, het is top en wordt steeds beter!

Ik doe alles met GSAK.

- gewijzigde coordinaten van puzzels vastleggen

- opmerkingen bij caches bewaren, ook bijvoorbeeld half afgemaakte puzzels

- eindcoordinaten van multi's vastleggen (als ik dat wil)

- selecties en routes maken van caches die ik ga doen

- de GPS laden

- eventueel de route of de caches downloaden naar MAPsource voor een te printen map-plaatje

- statistieken genereren

- enz.....

 

Nu is GSAK zelfs op de android telefoon beschikbaar en dat betekent dat ik off-line al mijn gegevens aanwezig heb. Ben nu bezig om via dropbox mijn database op de android telefoon steeds up-to-date te houden. Dat is nog niet gelukt, maar slechts een kwestie van tijd.

 

Ik lees regelmatig dat mensen zelf allerlei dingen programmeren. Dat kan. De GSAK database als basis gebruiken is daarbij een prima optie. Ik maak zelf nooit macro's. Kan ik (nog) niet en ga ik ook niet leren denk ik, want er is al superveel beschikbaar.

Ook kun je meerdere databases gebruiken. Doe ik ook niet: alles staat bij mij in één database en door filteren en selecteren krijg ik die selectie te zien die ik wil.

 

Het lijkt allemaal reuze moeilijk, maar dat is het niet. Als je rustig begint met een eerste ingelezen pocketquerie en daar eens mee speelt, dan kom je al heel veel te weten. In feite is GSAK niets meer en minder dan een spreadsheet met rijen en kolommen. Na verloop van tijd leer je vanzelf hiermee overweg gaan.

 

Draait altijd, crashed nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geniaal tool. Je kan heel snel zoeken op alles wat je wilt. Hele eenvoudig om een selectie te maken van wat ik ga doen. Samenvatting met hints en opmerkingen printen, en op pad. En zo nu en dan een POI list voor mijn Etrex Vista HCx maken zodat ik alle caches van het land en meer er met tussenpunten en hints in heb zitten. Regelmatig paperless op pad met mijn oude Vista.

Of even een lijst HTML files maken en die naar mijn telefoon copieren. Heb ik meteen alle plaatjes en de spoilers (via Spoilersync) op zak. Niks PDA of Iphone nodig. Een Nokia 2700 classic. Allemaal dank zij GSAK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ideaal, dat GSAK. Pocket Query laden en je kunt alles op je gemak bekijken. Selectie maken en in 1 keer afdrukken. Of een HTML export voor de smartphone. Of een export voor de ereader. Op vakantie als je geen internet hebt vast het logje in GSAK voorbereiden. Ik gebruik slechts een klein deel van de mogelijkheden van GSAK maar zou niet meer zonder willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Zelfde soort vraag als bij #50: en hoe krijg je ze dan in Tom Tom te zien?? Ik laad ze via GSAK in mijn Tommie (tom tom start), maar krijg ze vervolgens in diezelfde TomTom niet te zien. Dus doe ik iets fout. Maar wat dan ?? Zijn het pointen of interest of favorieten of toch iets anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik selecteer een aantal geocaches in GSAK of GAPP. Deze exporteer ik naar een file met ov2 extensie (optie tomtom poi file in GSAK of ov2 file in GAPP. Deze file kopieer naar de folder europe in mijn tomtom(live). Hier staan ook alle andere ov2 files.

Wil je er een mooi icoontje bij, maak dan een bmp file met dezelfde naam als je ov2 file.

Nu wordt alles zichtbaar als je zoekt binnen de nuttige plaatsen in je tomtom.

Succes ermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan niet zonder. GSAK biedt zoveel, wat het cachen en vooral de voorbereiding ervan makkelijker kan maken. En achteraf als naslagwerk is het hartstikke leuk om snel foto's en logjes terug te vinden. En of je nou 50 of 5000 caches per jaar doet. Iedereen vindt er wel iets nuttigs in! Aanbevolen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...