Spring naar bijdragen

Hoeveel Procent Van De Cachers Gebruikt Gsak


  

282 leden hebben gestemd

  1. 1. gebruik je GSAK



Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Nou dan zal ik maar de spits af bijten.

Ik gebruik GSAK al sinds jaren. Nu 2430 dagen :thumbup: en ben er zeer tevreden over.

Ik gebruik een vaste database voor Nederland en afhankelijk van waar ik naar toe ga (ik cache regelmatig tijdens vakantiereizen) bouw ik daarvoor dan ook een database op.

Tijdens de trips hou ik de database van dat gebied zo goed mogelijk bij, maar dat is dan uiteraard afhankelijk van de beschikking van internet.

Reizend door een gebied creëer ik vanuit de database van GSAK van kleinere gebieden setjes met caches die me interessant lijken. De waypoints zet ik in mijn GPS en Tomtom, de gegevens en waypoints op mijn PDA tevens GPS met OziExploreCE en zo kan ik in dat gebied altijd op zoek naar een cache gaan als ik daar zin in heb. Ik ben geen geocaching-verslaafde, ik gebruik het geocachen vaak om op punten terecht te komen waar je anders niet zo maar terecht zou komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik meestal een (oudere) Mac, dus geen GSAK daarop. Wel om uit te proberen GSAK op een kleine linux laptop (VMware met windows), maar dat draait langzaam en ik vind het kleine scherpje nogal onoverzichtelijk, dus ik gebruik hem eigenlijk nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik GSAK eigenlijk altijd, als we ergens heengaan dan maak ik een pocketquery.

Deze gooi in de GSAK en met wat filters komt er een mooi lijstje uit die in de GPS en TomTom zet.

Met mijn GPSMap 60csx kan ik niet paperless cachen, dus maak ik via GSAK een paar mooie A4-tjes met alle caches en hints....

Superhandig !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk zelden of nooit. Voor het bijhouden van een lijstje van opgeloste puzzels gebruik ik een eigen tooltje, en om te kijken welke cache ik wil doen gebruik ik meestal de kaart van geocaching.com.

 

Het enige waar ik het nog weleens voor gebruik is het genereren van statistieken via macro's. Maar dat is maar incidenteel.

Inmiddels krijg ik telkens zo'n nag-screen, maar dat neem ik dan maar voor lief voor die paar keer dat ik het gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het gekocht maar ik vind het een miskoop. Ik vind het programma zeer onstabiel. Bijna alle macro's crashen omdat hij bepaalde directories niet kan vinden. Hij wappert zomaar tussen home locations. Het regent foutmeldingen bij van alles en nog wat. Onlogische en onduidelijke popup schermen (Babel of zoiets) wapperen zomaar tussendoor.

En ik vind het bovendien zeer gebruikersonvriendelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik gebruik het nu een paar jaar en ben er erg tevreden over. helemaal geen foutmeldingen en zo. maar ik heb dan wel een geregistreerde versie. ook ik neem naar het buitenland een paar databases mee van de gebieden waar ik denk te komen. en ter plekke laad ik dan een deel in de oregon en in de gps60. lastiger multi's en puzzels laat ik dus maar liggen. dat lukt niet echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen (cache)dag zonder voorbereiding in GSAK.

 

GSAK bied zoveel meer dan geocaching.com. De kracht zit hem voornamelijk in de filtering en het gebruik van (eigen) macro's.

 

De mogelijkheden zijn eindeloos en het maakt, mijn leven, in ieder geval een stuk makkelijker. Bijvoorbeeld: Met één druk op de knop word de database up-to-date gebracht en de caches in het filter (gebied waar ik wil gaan caches) naar de TomTom en GPSr geexporteerd. Zo'n export bevat dan enkel alle relevante info, zoals de Multi's welke gedaan gaan worden en alle omliggende beschikbare Traditionals, Earth caches en, enkel de opgeloste, Mysteries (want ook de oplossing kan in GSAK bij de cache worden aangegeven).

 

GSAK is een tool waar je even in moet komen. Maar als je eenmaal weet hoe het werkt, en je word zelfs een beetje handig in het programmeren van macro's en het maken van filters, dan is het een geweldige tool. Ik kan er niet meer zonder.

 

Groeten,

Veendammer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gsak is voor mij alles, zonder dat snap ik er niks van :lol:

Ik gebruik het om overzicht te houden en heb allerlei handige macro's om de betreffende caches over te pompen naar verschillende apparaatjes (Gps, autonavigatie, PDA)

Op vakantie gaat een laptopje mee met zoveel mogelijk caches van het bepaalde gebied en kan dan per cachedag de caches in mijn GPS laden zonder dat ik afhankelijk ben van internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik ook altijd GSAK eigenlijk. Erg handig om snel grote hoeveelheden caches naar m'n GPS te sturen, de juiste coordinaten van puzzel caches bij te houden (en ze staan gelijk goed in m'n GPS), leuk om statistieken te genereren (uitgebreider dan de standaard GC statistieken) etc... Zelden dat ik ga cachen zonder GSAK te gebruiken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen GSAK hier, ook nooit geprobeerd eigenlijk.

Ik gebruik eigen software om statistieken te maken, caches in mijn gps te krijgen en beschrijvingen in m'n telefoon, alles mooi op maat, dus (nu in ieder geval) totaal geen behoefte aan andere software hiervoor.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen behoefte aan GSAK hier.

PQ's gaan de Oregon in, opgeloste mysteries op een geprinte Excel lijst. De mysteries worden opgelost binnen de radius van cachen, mochten het er meer worden dan draaien we wel een selectie uit van de omgeving. En mochten we wat langer weggaan, dan gaat er een laptop mee zodat we de boel een beetje bij kunnen houden als we een WIFI link hebben.

Stats zijn niet zo belangrijk maar een deel wordt zelf in Excel gemaakt.

 

Duifjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gebruiken GSAK voor het volgende:

- databasebeheer caches NL en gevonden caches

- bijhouden van de gecorrigeerde coördinaten bij een mysterie. De juiste worden dan in de gps-r geladen

- aparte databases voor zakenreizen en vakanties

- maken van statistieken GC.com

- exporteren naar tomtom en Garmin Nuvi

- filteren van caches/gebieden

 

In het begin veel gelezen om alles zo te krijgen zoals we graag wilden. Het online magazine Spoiler (geozine.nl) heeft ons in het begin goed op weg geholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...