Spring naar bijdragen

Firmware Update Oregon 550 4.47 Beta


philliams

Aanbevolen berichten

Eergisteren had ik mijn Oregon 550 ge-update naar de laatste firmwareversie 4.47 Beta.

Alles leek goed te gaan, tot ik op pad ging. Het kompas bleef steeds hangen en de Oregon liep vaak vast.

Nu heb ik de Oregon 550 weer gedowngrade naar versie 4.20. Even snel een rondje gefietst en alles lijkt weer perfect te werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb precies hetzelfde gehad. De nieuwste software versie erop gezet (inderdaad 4.47 meen ik) en toen op pad.... Kon geen chirp meer ontvangen en de zaak bleef regelmatig hangen. Ook ik heb alles weer terug gezet naar 4.20. Alles gaat nu weer goed. Heb trouwens ook een 550T

 

Het blijft altijd weer een risico, met die betasoftware. Bij de één gaat het prima, bij de ander wordt het niets. Maar een goede backup (de hele inhoud van de Garmin overzetten naar je hardeschijf (of iets anders) doet wonderen in zulke gevallen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb precies hetzelfde gehad. De nieuwste software versie erop gezet (inderdaad 4.47 meen ik) en toen op pad.... Kon geen chirp meer ontvangen en de zaak bleef regelmatig hangen. Ook ik heb alles weer terug gezet naar 4.20. Alles gaat nu weer goed. Heb trouwens ook een 550T

 

Het blijft altijd weer een risico, met die betasoftware. Bij de één gaat het prima, bij de ander wordt het niets. Maar een goede backup (de hele inhoud van de Garmin overzetten naar je hardeschijf (of iets anders) doet wonderen in zulke gevallen!

 

Dat is dus precies de reden waarom ik nooit haast heb met updates. Ik wacht wel tot ie stabiel is gebleken, maar dan kan het nog goed een half jaar duren voor ik er mee in zee ga: Oregon doet het prima zoals ie is en ik heb niet de indruk dat met updates de wereld ineens een stuk helderder wordt.

 

(Red)Rocks/Geopatra.

bewerkt door RedRocks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dat is dus precies de reden waarom ik nooit haast heb met updates. Ik wacht wel tot ie stabiel is gebleken, maar dan kan het nog goed een half jaar duren voor ik er mee in zee ga: Oregon doet het prima zoals ie is en ik heb niet de indruk dat met updates de wereld ineens een stuk helderder wordt.

 

(Red)Rocks/Geopatra.

 

Dat dus, en bovendien, zo lang ik in de releasenotes niets lees over een probleem dat opgelost is waar ik last van heb, geen update voor mij. En zoals de engelsen zeggen, don't fix it if it ain't broken.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...