Spring naar bijdragen

Probleem Overzetten Kaart Naar Gpsmap62S


jwg

Aanbevolen berichten

Heb de kaart van Oostenrijk cadeau(als bestand toegestuurd gekregen)gekregen. Ga donderdag naar Wenen voor een congres. Uitgelezen mogelijkheid om daar caches te scoren.

Heb het hele bestand overgezet naar m'n apparaat. Kan caches in Wenen zichtbaar krijgen op scherm echter details van wegen, bossen ed krijg ik niet te zien.

Dat maakt het speuren een stuk ingewikkelder zoniet onmogelijk.

 

Is er iemand die hierin hulp kan bieden?

 

Dank Jeeweegee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als ik naar "kaart" ga en vervolgens selecteer kaart dan vind ik de kaart van Oostenrijk dus niet.

Bestandsnaam is overigens Garmin Mapsource TOPO Austria.

 

Ben volledig onbekend met dit soort gebruik van het apparaat, dus alle hulp welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Antarctica: Het bestand dat ik kreeg bestaat uit een aantal submappen. Moet ik het gehele bestand overzetten of alleen onderdelen?

Je begrijpt uit deze vraag wel dat ik een echte leek ben.

 

@ Bastos: welke moet ik dan hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zitten er in die submappen .img bestanden?

Die moet je hebben.

Bovendien moeten ze allemaal een andere naam hebben.

En daarna in de map Garmin op je GPS gezet worden, of in de map Garmin op je SD kaart, als die in je GPS zit.

Of zit er een setup bij, dan kun je de hele zaak installeren op je GPS.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Heb het hele bestand overgezet naar m'n apparaat.

 

Even verderop is het een Mapsource kaart:

Bestandsnaam is overigens Garmin Mapsource TOPO Austria.

 

Als het een MapSource-versie is, dus een map met meerdere bestanden erin, dan moet de kaart worden geinstalleerd in MapSource. MapSource is een pc-programma waarmee je kaarten (en ook delen van een kaart) kunt exporteren naar je Garmin. MapSource/MapInstall is dus in dat geval echt nodig om de kaart te kunnen laten werken.

Als het 1 bestand is, dus een *.img, dan kun je die (mits hij is geunlocked) direct op je Garmin plaatsen met als naam gmapsupp.img.

 

Hoe heb je de kaart nu op je Garmin geplaatst dan, hoe ben je precies te werk gegaan? Op intern of op uSD geinstalleerd?

 

Zonder meer info is het moeilijk te zeggen hoe je de kaart kunt installeren zodat hij gaat werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Bestand los gekregen of via een link?

Alleen in het laatste geval werkt het, de kaart moet namelijk direct op de GPS gedownload worden, hij wordt dan automatisch voor dat toestel unlocked.

Dit is gedaan om copieren te voorkomen.

Dus wellicht een bestand ontvangen van een reeds unlockde kaart.

Via DVD kan de kaart via basecamp op de gps worden gezet, je unlocked hem dan door hem via internet aan je GPS te koppelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...