Spring naar bijdragen

Hoe neem jij je GPS mee?


  

252 leden hebben gestemd

  1. 1. Als ik mijn GPS meeneem, dan ......

    • stop ik hem los in mijn zak
      63
    • hang ik hem aan de lanyard om mijn nek
      52
    • heb ik een neopreen etui waar hij in zit
      20
    • hang ik hem aan mijn riem met een belt-clip
      28
    • hang ik hem aan mijn rugzak/riem/etc met een carabiner haak
      43
    • doe ik het anders
      46


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik gebruik de belt clip. Niet aan m'n riem maar aan de schouderban van m'n rugzak. De GPS hangt dan op m,n schouder en is makkelijk te pakken enweer terug te hangen. De belt clip verslijt wel zodat z'n borging niet goed blijft werken. Maar dat duurt tenminste een jaar.

 

 

Idem hiero met het verschil dat ik de lanyard wel om hou zodat tijdens het bevestigen en losmaken hij toch nog blijft hangen als ik hem per ongeluk los laat.

Hij hangt dus half op de schouder aan de voorkant (zeg maar daar waar de amerikaanse politieagenten hun mike van hun portofoon hebben hangen).

Met een beweging is die los te halen en de bevestigen en altijd dicht bij de hand.

Bovendien bungelt hij zo niet ergens aan je lichaam of rugzak.

Een hoes gebruik ik niet, ik wikkel de lanyard er zo omheen dat het scherm zo veel mogelijk beschermd wordt als ik hem in de rugzak doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben onze 60CX meestal in het Garmin hoesje zitten, werkt goed, knopjes zijn ook goed genoeg te bedienen. We hebben 'm dan met de carabiner vastgehaakt aan een lanyard. Tijdens het cachen hebben de kleine beertjes, papa beer en mama beer hem beurtelings om de nek. Meestal lopen we niet zo hard dat we erg veel last van stuiteren hebben :) en anders houden we hem ook nog in de hand (ook handig om te kijken of we nog wel de goede kant opgaan, dat doen we heel vaak, dat kijken dus :blush:) Beetje dubbelop dus hier, in het hoesje aan de lanyard in de hand...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gebruiken ook de belt-clip voor onze 60CSx, maar na veelvuldig gebruik was deze idd wat "losser" gaan zitten.

Gevolg was dat bij het eraf halen van de GPS, de belt-clip meekwam en op straat viel. Ik had dat eerst nog niet eens in de gaten maar toen er even later een auto overheen reed keken we automatisch om om te zien waar hij overheen gereden was. Tja, dat WAS onze belt-clip dus :blush:

Gelukkig zijn ze ook gewoon los te koop, dus inmiddels lopen we hier weer met een nieuwe clip.

 

Groeten, GeoGorkum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een collega heeft ´m in een neopreen tasje met een carabiner aan de achterkant vastgeklikt aan een stevige lus op schouderhoogte van z´n militaire ´draagstel´. Dit geeft geen last van het dragen als je ook je rugzak enz mee hebt en hij is toch snel te pakken.

Lol...ik heb hem tijdens het werk gewoon voor in de 4-tonner liggen...aangezien m'n harnas meestal achterin ligt, bij de computerserver's...verbindingsdienst...krijg je dat hè :blush:

 

Maar zonder gein, voor het werk heb ik een extra tasje op m'n harnas gezet, voor het geval ik de gps meeneem tijdens een voetverplaatsing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn 60 Cx klik ik regelmatig in de 'Belt Clip' die ik op de linker schouderband van mijn rugzak heb bevestigd op schouderhoogte. Niet extra gezekerd. Een enkele keer heb ik 'm al uit mijn handen laten vallen (op heuphoogte). Volgens mij niet bij het pakken uit de clip. Dat loopt vooralsnog prima af.

 

Als ik het zo lees dan doen Team The Cache Hunters, Fire 5, realdeal, the lubbies, freeair, Team Aragorn, speurvuur en GeoGorkum hetzelfde.

 

Ik 'mik' 'm na gebruik gewoon in mijn rugzak. Zonder extra bescherming. Als ik het allemaal zo lees dan mag ik er eigenlijk wel wat zuiniger op zijn :thumbup:

 

Zo'n KroSell alternatief vind ik interessant mocht ik de clip moeten vervangen. Hmmm, zoeken op 'KroSell clip' in Google levert niets op. Team Opy1 vertel. Waar hebben jullie 'm gekocht en staat ie ook ergens op internet??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Vista HCX hangt altijd om mijn nek. Vaak houd ik hem ook nog vast om te zien welke kant ik op moet en zodat hij niet bungelt. Als ik een jas of zo aan heb kan ie daar onder dat loopt wat rustiger, maar gelukkig is het daar soms te warm voor. Nu ik dit zo lees ga ik misschien toch eens kijken naar een riemclip ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GPS altijd !!!! in een beldclip of aan mijn riem of aan mijn rugzak.

Als je de cache gevonden hebt en je hem ongezien wilt loggen dan ben ik te snel genijgd mijn GPS te vergeten die dan vaak naast de cache blijft liggen.

 

Maar ja wie ben ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens het wandelen maak ik nogal veel gebruik van een kinderwagen ivm dochter van bijna 2.

 

Daarom heb ik zo'n magnetische auto telefoonhouder op de duwstang bevestigd. Tijdens het cachen ligt mijn gps daar keurig vlak op, heeft goede ontvangst en is tijdens het lopen goed zicht baar en hangt nergens tegen aan te bungelen.

 

Als ik em niet gebruik zit hij in een heel dun hoesje gewoon in mijn schoudertas.. heb ik hem altijd bij me !! Je weet maar nooit. EN bij die spontane wandelingen hou ik de gps in mijn hand..

 

Maar voor in mijn tas vindt ik die hard shell van garmin er toch wel heeeeel erg mooi uit zien... :thumbup:

 

Martine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als onze kinderen met de GPSr lopen, heb ik het liefst dat ze hem met een lanyard om hun nek doen. Daarbij zit íe ook in een neopreen hoesje. Als ik alleen loop, haal ik meestal uit het hoesje, en hou ik hem in mijn hand... Ook als ik veel handmatig in wil voeren, of hem binnenshuis aan het 'prepareren' ben voor de volgend tocht, gaat het hoesje eraf. Het is vooral handig ter bescherming, maar niet echt gebruiksvriendelijk. De plaats van de joystick op onze Explorist 210 en de uitsparing in het hoesje zitten natuurlijk nèt niet op precies dezelfde plaats...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Iedereen!

 

Leuk dat iedereen zo enthousiast zijn eigen manier van opbergen heeft toegelicht. Ik denk dat ik eerst maar eens een belt-clip ga proberen. Al moet ik zeggen dat zo'n hoesje zoals Smeule heeft er ook wel erg luxe uitziet.... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de 60 CSx eigenlijk zo goed als altijd in de hand. Ik heb er een polsbandje aan waaraan ik hem ook nogal eens laat hangen tijdens langere etappes. Heel praktisch en handig.

De beltclip vind ik niks: hij was al heel snel kapot en als ik hem aan de gordel van mijn heuptas draag zie ik niks, heb moeite met hem los te maken en als ik ga zitten komt hij in de knel en/of schiet uit de clip.

Op de fiets heb ik een originele stuurhouder.

Als ik hem niet nodig heb steek ik hem in mijn zak, of in een tasje van Magellan - aan mijn heupgordel - dat ik bij mijn vorige gpsr kreeg.

En neen, ik ben er niet echt heel zuinig op. Ik gebruik hem ook nog wel eens om even wat bladeren, takjes etc. opzij te schuiven tpv. een cachelokatie.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn trouwe Magellan

in een steuntje op mijn dashboard staan

 

om dwars door bos en hei en weiden

in mijn auto naar de cache te rijden

 

Ik maak hem dus vrijwel nooit los

omdat ik rucksichtslos naar het eindpunt ros...

 

voor die laatste meter die ik dan nog moet gaan

kan ik de GPS wel laten staan...

 

nee..voor mij geen clip of hoes of ander gemier

ik raap die cache wel vanuit mijn portier

 

want ik moet die FTF en dat moet dus snel

en als ik het niet doe, doet een ander het wel...

 

de natuur, of de nachtelijke rust verstoren?

wat kan mij dat schelen...ik moet SCOREN!

 

en gaat Geocachen zo naar de gallemiezen?

och...er zijn nog zoveel hobby's om uit te kiezen...

 

Nee...laat mij maar met m'n GPS in mijn dashboardsteun rijen...

dat scheelt me een hoesje ...en een hoop batterijen!!

 

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Iedereen!

 

Leuk dat iedereen zo enthousiast zijn eigen manier van opbergen heeft toegelicht. Ik denk dat ik eerst maar eens een belt-clip ga proberen. Al moet ik zeggen dat zo'n hoesje zoals Smeule heeft er ook wel erg luxe uitziet.... :)

 

 

Die vond ik er ook luxe uitzien, waar heb je die vandaan? Lijkt me een goede manier om je garmin te beschermen............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...