Spring naar bijdragen

Heeft De Handheld Gps Nog Toekomst?


Diederikus

Toekomst dedicated gps  

112 leden hebben gestemd

  1. 1. Als het apparaat waarmee je nu cachet het zou begeven, wat zou je dan aanschaffen?

    • Een handheld GPS
      91
    • Een smartphone
      10
    • Iets anders
      0
    • Niets
      0
    • (nog) Geen idee
      3
    • Beide
      8
    • Anderszins
      0


Aanbevolen berichten

Toevallig komen wij juist altijd mensen met een handheld GPS tegen. Net als Peetee en Barry heb ik een Etrex 20 en dat bevalt goed. Het is mij echter al wel eens gelukt om hem precies zo van de fiets te laten kletteren dat het scherm kapot was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gebruik met veel plezier de Garmin 62s, ook op de fiets met navigatie. Daarnaast de iPhone om paperless te kunnen cachen en wat tooltjes te kunnen gebruiken (woordwaarde, codes, enz).

 

Ik ben wel benieuwd wanneer Garmin met een nieuwe handheld uitkomt die ook geschikt is om het signaal van de Galileo satellieten te gebruiken en geschikt is voor geocaching. De berichtgeving hierover is nogal vaag.

 

Alleen 2 Garmin Foretrex devices ondersteunen Galileo, maar met een dergelijk gps-horloge wil ik niet geocachen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ruim 5 jaar is mijn Garmin GPSmap 60CSx een trouwe bondgenoot tijdens (Nordic) wandelen, fietsen en geocachen. Als íe kapot is?? weer een Garmin. Gewoon fantastisch mooi, helder scherm, eenvoudige bediening, betrouwbaar en zeer solide. Ach er zijn wel eens, dat je denkt... maarrr, ik ben er best tevreden mee. Iets anders, ik heb geen ervaring met allerlei andere apparatuur. Voor de multi's moet je wel een papier meenemen en je kunt onderweg de hints en de logjes niet lezen. Ach dat is niet zo erg, toch...?

Hartelijke groet van J0RKA.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik cache al met mijn 4e GPS, dat komt niet omdat de GPS'en zo slecht zijn, maar doordat ik dol ben op gadgets.

Geocachen zonder GPS is voor mij geen optie, met een telefoon cachen vind ik gewoon niet prettig.

De telefoon gaat wel altijd mee als hulpmiddel en dan met name voor de diverse CacheApps die erop staan.

De caches vind ik allemaal met mijn laatste nieuwe aanwinst, de Oregon 750t, waar ik heel erg blij mee ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn begonnen met de smartphone en later een etrex30 gekocht, nadat we het toch heel leuk vonden om te doen. Het meest wordt de handheld gebruikt, omdat deze makkelijker in de hand ligt dan de telefoon. Toch wordt de telefoon ook regelmatig gebruikt om te kijken of er toch iets in de buurt ligt, wat nog niet in de gps is geladen. De voorkeur gaat uit naar de gps, omdat die toch nauwkeuriger is. De telefoon wordt vaak als extra hulpmiddel gebruikt bij multi's, maar dan worden de waypoints toch in de gps veranderd.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn vermoeden is als je deze zelfde Poll voorlegt op de facebookgroep "geocachen voor iedereen" dat de uitkomst er totaal anders uit ziet,,,,

 

Ja inderdaad, het is maar net in welke poel is vist.

 

Ik kan niet zien wie op ´Handheld´ heeft gestemd, maar verwacht dat dit voor een groot gedeelte de bekende club is, die al jaren een gps heeft. ´Nieuwelingen´ zullen eerder voor een andere optie ( dan 'Handheld' ) kiezen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb lang met een Oregon 450 gecached, maar nu alweer twee jaar ofzo alleen met de smartphone.

De huidige generatie smartphones heeft een gps die qua precisie niet onderdoet voor een handheld. Ik vind het wel zo handig. Alles zit erin, ook splitscreen is mogelijk voor bijv notities. Soms open ik tegelijkertijd de webpagina en de app.

 

Ben inderdaad niet zo fanatiek bezig met geocachen. Dus de hele dag buiten met een gps en kaart gebeurt nooit. Maar met de huidige battery packs is ook dat eigenlijk geen probleem, toch?

 

Ook chirps en wherigo's gaan prima met een smartphone, dus ik zie eigenlijk geen reden voor een tweede snel verouderend en duur apparaat.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een handheld gps verouderd lang zo snel niet als een smartphone. Los van de accu die na gaat laten. Mijn eerste ongeveer 8 jaar gehad. De volgende 2 een stuk minder, maar dat kwam vooral door het touchscreen dat een smartphone heeft. Een oregon 450 ingegeruild voor een 600. En dat alleen omdat ik een leuke deal kreeg als ik er 2 kocht. (Voor een collega)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze 60csx is nu 10 jaar oud, je kunt er op geoacaching-gebied bijna alles mee. Projecteren, kruispeiling, coördinaten omzetten. Een heerlijk apparaat dus. In de tijd dat die 60csx in huis kwam kochten we ook onze eerste smartphone, toen nog totaal ongeschikt om mee te geocachen en te navigeren. Mobiele telefoons waren in die tijd nog ongeschikt om echt mee naar buiten te nemen leek het wel. Drie druppels regen en je telefoontje deed het niet meer. 1 uur GPS gebruik en de accu was leeg. Goede off-line kaarten waren er nog niet, goed on-line kaartmateriaal voor sommige gebieden wel. Maar mobiel internet in het bos was meer af- dan aanwezig.

 

Voor “echte” geocachers was een echte GPS lange tijd onmisbaar. Maar de smartphones zijn steeds beter geworden, Garmin hobbelt daar mijlenver achteraan. De accu van mijn telefoon gaat lang mee en mijn telefoon is echt waterdicht.

 

Met de juiste combinatie van apps op mijn telefoon kan ik offline geocachen, snel in- en uitzoomen op een kaart naar keuze, berekeningen uit laten voeren. Terwijl ik dat doe kan ik ook nog Pokemons vangen, Ingress spelen en een Munzee scannen als ik er toevallig 1 zie zitten. Tijdens al die bezigheden blijf ik via mijn smartphone op de hoogte van wat mijn “vrienden” uitvoeren op dat moment.

 

De 60csx blijft in gebruik tot hij echt uit elkaar valt, al blijft hij bij het cachen steeds vaker thuis. Op het moment dat het apparaat echt met pensioen gaat komt er waarschijnlijk geen nieuwe dedicated gps. Of Garmin moet me echt verrassen met een vernieuwend apparaat, met soepele gebruiksvriendelijke software.

 

Zo, heel verhaal, lekker kort ook :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatst dacht ik volle baterijen in mijn tas te hebben gestopt....niet dus, Etrex dood, verder op de foon. Op de een of andere manier heb ik dan het gevoel dat ik de weg kwijt raak. Voor mij dus de handheld als navigatie middel, maar de foon is okk onmisbaar om paperless te cachen. En als noodoplossing....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatst dacht ik volle baterijen in mijn tas te hebben gestopt....niet dus, Etrex dood, verder op de foon. Op de een of andere manier heb ik dan het gevoel dat ik de weg kwijt raak. Voor mij dus de handheld als navigatie middel, maar de foon is okk onmisbaar om paperless te cachen. En als noodoplossing....

Maar, maar, ehh, waarom zou je de weg kwijtraken als je met je telefoon gaat cachen / navigeren?? Dat lijkt me dan niet de schuld van je telefoon ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij cachen eigenlijk volledig op de smartphone. Alles bij de hand, wel zo makkelijk. Ooit wel een etrex30 aangeschaft maar daar eigenlijk nooit heel veel mee gedaan. Gaat alleen nog wel eens mee als er sporadisch een chirp uitgelezen moet worden. Batterijduur met cachen is voor de op dit moment gebruikte smartphone zo'n 6-7 uur. En met een goede powerbank komt daar nog makkelijk 12-15 uur bij. Dus ook dat is geen enkel probleem.

bewerkt door MartinMirja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...