Spring naar bijdragen

Wat Doen Jullie Tegen Teken En Hoe Kan Ik Ze Veilig Verwijderen?


MarcoDomi

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

 

In het tekenfilmpje vraagt de onderzoeker zich af door welke beesten de teken verspreid worden. Ik denk dat ik dat wel weet: door cachers!

 

 

Ja, dat zijn me inderdaad een paar BEESTEN! Hebben ze daar niks tegen, tegen cachers? :clown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf erbij (en nee, geen aandelen): die nimfjes krijg je er met een tang nauwelijks uit. Ik tenminste. Kan dus ook zomaar aan mij liggen :-)

En een tang kan des Beests Maagje prikkelen en dan spuugt 'ie al die nare bacteriën zo je bloedbaan in.

 

Maar als het voor jou werkt: niks meer aan doen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ontdek je ze dan niet "telaat" wanneer ze zich vol en rond gezogen hebben. Bij mij willen de kleine ettertjes namelijk niet gelasso't worden. Wel de volle neven.

 

Nog geen last mee gehad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zie je die dingetjes? Ik heb het gevoel dat de viezerikken mij niet lekker vinden.

Dit in tegenstelling tot de steekmug. En daar is dat harkje dan ook weer geschikt voor. Het staat te boek als ruggekrabber, heeft zeven metalen tandjes, die je desgewenst met een tangetje in een ander stand kunt zetten voor nog meer gebruiksgemak, en is uiteraard uitschuifbaar. Zwart handvat en kost ca €1,50.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou rook helpen? Zoals imkers de bijen versuffen door ze rook in hun snuit te blazen. Mmm... misschien pijproken maar weer eens oppakken.

 

En tja, wisten mensen van zichzelf ook maar eens dat ze soms onfatsoenlijk zijn ;)

bewerkt door no-name
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Teken verwijderen

Een teek die al in de huid vastzit, moet zo snel mogelijk worden verwijderd, maar wel op een goede manier. De reden hiervoor is met name dat teken ziekteverwekkers bij zich kunnen dragen, waaronder de Borrelia-bacterie die de ziekte van Lyme veroorzaakt. Hoe sneller verwijderd, hoe kleiner de kans op besmetting. In de eerste 24 uur is de kans op overdracht van ziekteverwekkers nog relatief klein, maar daarna neemt de kans snel toe. Niet alle teken zijn geïnfecteerd. In Nederland kwam uit het laatste tekenonderzoek dat gemiddeld 23,6% van de teken geïnfecteerd zijn met Borreliae, en teken kunnen ook drager zijn van andere ziekteverwekkers.

 

bron: http://www.lymenet.nl/info/teek-verwijderen

Zou rook helpen? Zoals imkers de bijen versuffen door ze rook in hun snuit te blazen. Mmm... misschien pijproken maar weer eens oppakken.

Dan zit je wel vast aan stadscaches, enneh... daar zitten meestal geen teken ^^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...